•  Fri frakt över 699 kr
  •  365 dagars öppet köp
  •  Över 10 000 lampor
  •   365 dagars öppet köp 

Kundservice

Här kan du själv hitta svar på dina frågor om allt som rör Lampan. Oavsett vad du har för funderingar rekommenderar vi dig att titta igenom våra vanliga frågor nedan. Om du fortfarande behöver hjälp kontaktar du oss genom kontaktformuläret i det nedre högra hörnet så återkommer vi normalt inom 48h. 

Vår chatt är öppen mellan 10:00-15:00

 

Leverans

 

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden står specificerad vid varje enskild produkt på hemsidan - normalt 1-5 arbetsdagar för lagervaror och 5-20 arbetsdagar för beställningsvaror. Lampan kan inte garantera en exakt leveranstid för beställningsvaror.

Finns alla varor i lager?

Lampans sortiment består av både lagervaror och beställningsvaror. Informationen om lagervara/beställningsvara står specificerad vid varje enskild produkt på hemsidan.

Hur funkar det med hemleverans?

Budbee levererar till din angivna adress under kvällstid och DHL under dagtid. Du behöver deras app för att ta emot leveransen, där fyller du i nödvändig information till chauffören och spårar leveransen i realtid. Du kan även byta leveransdag i appen. Budbee gör fyra leveransförsök innan paketet skickas i retur. DHL gör ett leveransförsök, om du då inte är på plats skickas paketet till närmsta ombud nästkommande dag.

Vart hittar jag information om leveransförsening?

Vid beställning av beställningsvaror eller vid eventuell försening får du ett leveransbesked av oss via mail. I leveransbeskedet hittar du information om när produkterna beräknas inkomma till vårt lager. Ett preliminärt datum för varje produkt kommer att vara specificerat. Leveransbeskedet skickas ut till dig när vi har fått information från leverantör gällande leveranstiden.

Min order har varor med olika leveranstid - hur gör ni då?

Din order skickas ut komplett när allt finns i lager. Om en del av varorna finns i lager reserveras de till dig så att ordern kan skickas komplett när alla produkter har kommit in på lager.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Du behöver hämta ut ditt paket inom 7 dagar från att det anlänt till utlämingsstället, annars gå paketet automatiskt i retur till oss och du blir debiterad en avgift för ej uthämtat paket. Om du ångrat ditt köp när paketet har skickats från oss behöver du hämta ut paketet och sedan göra en retur, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp. Vänligen se punkt 5 i våra köp- och leveransvillkor.

Varför har jag inte mottagit alla varor som jag beställt?

För att erbjuda den bästa förpackningslösningen och snabba leveranser kan din order sändas i två eller flera kollin. Har du beställt många och stora produkter skickas det troligtvis i flera paket. Kontrollera så du inte fått flera olika sms från DHL för att hämta ut paketen. Dina paket kan ankomma till uthämtningsstället vid olika tillfällen, men du kan alltid spåra dina försändelser via DHLs hemsida.

Vad kostar frakten?

Leverans av postpaket med DHL:
Vid köp upp till 299 kr - frakt 99 kr
Vid köp upp till 499 kr - frakt 69 kr
Vid köp upp till 699 kr - frakt 29 kr
Vid köp över 699 kr - frakt 0 kr

Hemleverans med Budbee eller DHL:
Vid köp upp till 499 kr - frakt 99 kr
Vid köp upp till 699 kr - frakt 69 kr
Vid köp upp till 999 kr - frakt 29 kr
Vid köp över 999 kr - frakt 0 kr
 

 

Retur/reklamation

 

Hur gör jag en reklamation?

Kontakta oss genom kontaktformuläret. Mailet måste innehålla informationen nedan:
- Bifoga 2-4 bilder på skada/defekt och eventuellt skadat emballage, gärna taget från olika vinklar
- Beskriv felet så detaljerat som möjligt
- När upptäcktes felet?
- Orderinformation
- Vilken lösning önskar du på reklamationen?

Kundservice återkommer därefter till dig snarast möjligt med förslag till lösning baserat på vad som är fel på varan. Kom ihåg att spara den trasiga produkten samt tillhörande kartong/emballage till dess att ärendet är löst.

Hur gör jag en retur?

Skulle du ångra ditt köp kontaktar du oss via kontaktformuläret, mail eller chatt och meddelar hur många paket du ska returnera för att få dina returuppgifter. Vi kommer skicka en QR-kod till din mailadress, koden visar du upp från din mobil till personalen på ombudet. De scannar koden och skriver ut returfraktsedeln till dig direkt på plats. Paketet skickas åter med DHL. Vid retur av flera paket kommer istället x antal returfraktsedlar skickas till din mailadress som du själv skriver ut och sätter på paketen.

När får jag mina pengar återbetalda?

När din retur har ankommit till vårt lager inspekterar vi produktens skick och registrerar produkten som returnerad. Återbetalning startas när din retur är registrerad och godkänd av vår lagerpersonal, i samband med det får du en bekräftelse via mail. Det tar därefter normalt 5-7 bankdagar innan du har pengarna på ditt konto. Återbetalning görs alltid till samma betalkort som användes när du slutförde ditt köp. Har du valt att betala med faktura så kommer Qliro ta kontakt med dig via mail inom 1-3 bankdagar för vidare information gällande återbetalningen. Är fakturan obetald så kommer ordervärdet strykas och endast returkostnaden och eventuella avgifter återstår att betala.

Vilka regler gäller för retur?

Vid retur måste produkten och förpackningen skickas tillbaka i originalskick. Förpackningen och produkten får ej vara skadad. Det går bra att ta upp varan ur förpackningen och titta på den men det ska returneras i samma skick som det levererades till dig. Lägg varans förpackning i ett ytteremballage och använd aldrig någon form av silver- eller maskeringstejp på lampans originalförpackning. Tänk på att om du har hanterat varan eller förpackningen i större utsträckning än nödvändigt innan returnering så kan återbetalningen till dig bli reducerad med mellanskillnaden mellan vad du köpte varan för och vad Lampan bedömer sig kunna sälja den för, alternativt skickas varan direkt tillbaka till dig som konsument.

 

Betalsätt

 

Kan jag ändra betalsätt i efterhand på min order?

Nej, det är ej möjligt. Kontakta oss genom kontaktformuläret om du skulle behöva hjälp med att avbryta ditt köp.

När kommer min faktura?

Har du valt 14 dagars faktura med Qliro skickas den till dig via mail när ordern har skickats från oss. Har du valt “betala lite i taget” med Qliro hittar du en månadsfaktura hos Qliro i mitten av varje månad. Har du valt “betala senare” hittar du en samlingsfaktura hos Qliro 2-3 månader senare.

Varan jag köpt ligger ute till ett billigare pris än när jag betalade - vad gör jag?

Om varan du köpt är billigare hos oss nu än när du köpte den kan du kontakta oss genom kontaktformuläret eller läsa våra köp- och leveransvillkor för att se om köpet uppfyller kraven för vår prisgaranti. Vi erbjuder endast prismatchning innan köpet är gjort.

 

Orderinformation

 

Kan jag lägga till/ta bort en produkt i min order?

Vi kan inte lägga till produkter i en redan skapad beställning. Vi kan i enstaka fall plocka bort produkter beroende på hur långt din order har gått i processen.

Kan jag ändra min leveransadress?

Det är inte möjligt att ändra leveransadress när du valt leverans till ombud med DHL. Vi behöver då annullera din beställning och du behöver skapa en ny. Kontakta vår kundtjänst för att se om det är möjligt att avbryta köpet.

Hur lång är garantin?

Garantin varierar från leverantör till leverantör. Kontakta oss genom kontaktformuläret för information om hur lång garantin är på varan du är intresserad av.

Jag saknar ljuskällan och/eller kontakten i min beställning

Små tillbehör som ljuskällor och lampkontakter brukar inte ligga löst i förpackningen vid leverans. Oftast läggs de i lampornas egna förpackningar. Öppna upp alla förpackningar och ta ut alla varor för att säkerhetsställa att det saknas.

Vilka produkter och tjänster erbjuder ni företag?

Företag skapar sina beställningar som privatkonsumenter på vår webbplats, och fyller i organisationsnummer i kassan. Vi har inte möjlighet att erbjuda offerter eller företagsfaktura. Vi erbjuder dock företagsleverans.

Produkten har blivit tillagd i varukorgen