•  Fri frakt över 699 kr
  •  365 dagars öppet köp
  •  Över 10 000 lampor
  •   365 dagars öppet köp 

Säkerhetspolicy - Lampan Sweden AB

Lampan Sweden AB
Organisationsnummer: 559481-7032
Adress: Härlövsvägen 21

Lampan Sweden värnar om din personliga integritet. Denna dataskyddspolicy förklarar hur vi samlar in och använder dina personuppgifter. Den beskriver också dina rättigheter gentemot oss och hur du kan göra dina rättigheter gällande.

Genom att använda Lampan Swedens tjänster accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att vi använder elektroniska kommunikationskanaler för att skicka information och marknadsföring till dig.

 

Vilken information samlar vi in?

Du kan direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv på ett antal olika sätt, exempelvis när du genomför ett köp hos oss. Detta kan vara:

  • Person- och kontaktinformation – namn, födelsedatum, personnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer, etc.
  • Betalningsinformation – kredit- och betalkortsdata (kortnummer, giltighetsdatum och CVV-kod), fakturainformation, bankkontonummer, etc.
  • Information om varor/tjänster – detaljer angående de varor/tjänster du har köpt.
  • Information om hur du interagerar med Lampan Sweden – hur du använder våra tjänster, inklusive svarstid för sidor, nedladdningsfel, hur du nådde och lämnade tjänsten, samt leveransnotiser när vi kontaktar dig.
  • Enhetsinformation – t.ex. IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, operativsystem, plattform och skärmupplösning.
  • Geografisk information – din geografiska placering.

Informationen du ger oss, såväl som information om varorna/tjänsterna och din finansiella information, är generellt sett nödvändig för att ingå ett avtalsförhållande med oss, medan den övriga informationen vi samlar in generellt sett är nödvändig för andra syften, såsom beskrivs nedan.

 

Vad gör vi med din information?

Vi behandlar personuppgifter för att:

  • Bekräfta din identitet och verifiera dina person- och kontaktuppgifter.
  • Administrera din beställning och kundförhållandet, t.ex. för att uppfylla våra skyldigheter gentemot dig och tillhandahålla dig med information, produkter och tjänster som du beställt från oss.
  • Utföra kundanalys, administrera våra tjänster och för vår interna verksamhet, inklusive felsökning, dataanalys, testning, forskning och för statistiska ändamål.
  • Säkerställa att innehåll presenteras effektivt för dig och din enhet.
  • Utföra riskanalys, förhindra bedrägerier och riskhantering.
  • Förbättra våra tjänster och för generell affärsutveckling.
  • Kommunicera relevant information gällande produkter och/eller tjänster och utföra kundnöjdhetsundersökningar gällande våra tjänster.

 

Vilka kan vi komma att dela din information med?

Vi kan komma att överföra till, eller dela din information med, utvalda tredje parter, enligt följande:

  • Logistik- och transportföretag – för utförandet av våra kontraktuella åtaganden gentemot dig.
  • Leverantörer och underleverantörer – för utförandet av våra kontraktuella åtaganden gentemot dig och för andra syften som framgår i denna dataskyddspolicy.
  • Betalpartners, kreditupplysningsföretag och liknande leverantörer – i syfte att bedöma din kreditvärdighet när du ansöker om en av de betalningsmetoder vi erbjuder, samt för att bekräfta din identitet och adress.
  • Myndigheter – om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller om du har godkänt att vi gör det.
  • Vid avyttring – för det fall att vi säljer eller köper verksamhet eller tillgångar.

 

Vad vi INTE kommer att göra med din data

Vi kommer inte att sälja dina personuppgifter till tredje part om vi inte har ditt tillstånd att göra så.

 

Var behandlar vi dina personuppgifter?

Vi strävar alltid efter att behandla din data inom EU/EES. Datan kan dock i vissa situationer komma att överföras till, och behandlas i, land utanför EU/EES av annan leverantör eller underleverantör. Vi vidtar alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att din data hanteras säkert och med en adekvat skyddsnivå.

 

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar din data endast så länge som det är nödvändigt för att utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot dig och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider. När vi sparar din data för andra syften än för våra kontraktuella åtaganden, t.ex. för att uppfylla krav på åtgärder mot penningtvätt, bokföring och regulatoriska kapitalkrav, sparar vi datan endast så länge som det är nödvändigt och/eller lagstadgat för respektive syfte.

 

Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering

  • Rätt att få tillgång till din data – Du kan begära en kopia av de uppgifter du skulle vilja veta och verifiera den information vi har om dig.
  • Rätt till rättelse – Du har rätt att få felaktig eller icke-komplett information om dig själv rättad.
  • Rätt att bli raderad (“rätten att bli bortglömd”) – Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter i de fall där datan inte längre är nödvändig för det ändamål den blev insamlad för.

Om du har några frågor kring hur vi hanterar dina personuppgifter är du välkommen att kontakta vår kundservice.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen